Uzay

Uzaydan kısa kısa haberler

Uzay haberleri

Uzay aslında sanıldığı kadar bom boş, sessiz ve karanlık değil ama gerçekten sonsuz! Yani onunla ilgili haberler magazin züppelerinin haberlerinden milyarlarca kez daha çok. İşte böyle olunca sonsuz uzaydan kısa kısa haberler derleyip paylaşıyorum. Keyifli okumalar.

Venüs’ün Geçit töreni,

Yüzyılın gök olayı beklendiği gibi gerçekleşti ve Venüs tam 6 saat boyunca Güneş’in önünde küçük bir gölge oluşturdu. Havanın parçalı bulutlu olmasına rağmen halkın ve medyanın ilgisi oldukça büyük oldu.

Venüs’ün geçit töreni

8 Haziran 2004 Salı sabahı Venüs, Yer ile Güneş arasına girmeye başladığında, 6 Aralık 1882’den beri ilk “geçiş” başlamış oldu. Geçiş, saat 14:03’te bitti. Bu geçiş sırasında Venüs, Güneş’in 1/32’si büyüklüğünde görünebileceğinden, herhangi bir büyütme uygulamadan izlenebilecek. Meraklılar, Güneş filtresi olarak 13 ya da 14 numaralı kaynak camı, iki yüzü de isli cam, yanmış röntgen filmi ya da Güneş tutulması gözlüğü kullandılar. Ancak filtre olarak CD, DVD, fotoğraf filmi, disket gibi nesneleri kullanmak gözlere zarar verebilir dikkat!

Yıldızların doğum anı,

Hubble uzay teleskobu tarafından çekilen görüntüde Küçük Magellanic Bulutsusu’nda yer alan yıldızların doğum anı görüldü. Bu yıldızların en küçüğü Güneş’in yarısı kadar büyüklükte olduğu, ve yıldızların henüz nükleer füzyon için hidrojenlerini kullanmadıkları tahmin ediliyor.2005

Bir yıldız doğuyor!

NASA, örümcek robot yaptı,

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi, örümceğe benzeyen bir robot geliştirdi. Robot, günün birinde diğer gezegenleri bizim arabalar gibi dolaşıp analiz yapabilecek.2005

Pluto’ya yolculuk başlıyor ,

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Pluto’ya insansız uzay aracı göndermeye hazırlanıyor.2005

GIOVE-A 26 Aralık’da uzayda!

Rusya ve Amerika’dan sonra Avrupa’nın küresel konumlandırma sistemi (GPS) 26 Aralık’da Baykonur uzay üssünden fırlatılacak ilk uydu ile gerçek oluyor. Toplam 30 uydudan oluşacak sistem devreye girdiğinde kullanıcılar daha hassas bir konumlama için yardımcı olacak.

Mars’ın  her yeri su dolu,

Mars yörüngesinde dolaşan NASA’ya ait Mars Odessey, kızıl gezegenin su kaynakları açısından zengin olduğunu kanıtladı. ( 9 Aralık 2002 Pazartesi)

Marsta su!

Dev Gezzegenler daha kısa rürede oluştu,

Uzaydan kısa kısa haberler devam ediyor, Science dergisi, Jüpiter ve Satürn gibi devasa boyutlardaki gezegenlerin, birkaç milyon yıl değil, birkaç yüz yıl içinde oluştuğunu bildirdi. ( 1 Aralık 2002 Pazar)

Mars’taki bir yer kırığına Anadolu ismi verildi.

Opportunity uzay robotun Mars yüzeyindeki 72. gününde, iniş bölgesi Meridiani Planum’da karşılaşılan kıvrımlı bir yer kırığına Kuzey Anadolu Fay Hattı’nı anımsatması nedeniyle, NASA mühendisleri tarafından “Anadolu” adı verildi.2004